Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych

Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych

Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych

Dzisiaj zaczniemy nowy cykl o mediach społecznościowych, mam nadzieję że jesteście ciekawi jak mogą one pomóc lub zaszkodzić nam jeżeli budujemy swój biznes w sieci. Social media dają nam bardzo dużo możliwości gdyż właśnie tu możemy pozyskiwać nowych klientów, partnerów biznesowych i reklamować swój biznes. Jednak nie jest to tak że napiszesz do kogoś lub dasz post i już masz masę osób które chcą zrobić z Tobą biznes. Jeżeli zaczynasz swoje działania w sieci lub nawet dopiero o tym myślisz zacznij od budowania swojej marki np.: na Facebook-u.

No tak ale o co chodzi z budowaniem marki skoro nie masz firmy i możliwe że nawet nie zamierzasz jej chwilowo otwierać ? Więc chodzi o ciebie i o Twój profil na FB czy Instagramie. Jak cię widzą tak cię piszą !

Potencjalnych korzyści jest wiele, ja jednak przedstawię Ci kilka z nich, które (mam nadzieję) skutecznie przekonają Cię do podjęcia działań. Co zatem możesz zyskać?

  • Dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom w oczach odbiorców i potencjalnych klientów staniesz się ekspertem. Wykaż się wiedzą, a inni na pewno to docenią. Nim się obejrzysz zaczną zwracać się do Ciebie po poradę i staniesz się autorytetem w swojej dziedzinie.
  • Jeśli właściwie wyeksponujesz swoje najlepsze cechy, zaczniesz być z nimi nieodłącznie kojarzony. Staniesz się charakterystyczny, co będzie Ci bardzo pomocne. Pamiętaj: nie ma nic gorszego niż bycie nijakim. Ludzie w mig zapominają takie osoby i nie chcą się z nimi identyfikować.
  • Jeśli dobrze wypozycjonujesz siebie samego, zadziała to również na korzyść oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Konsumenci nie będą kierować się tylko kryterium cenowym, ale zależeć im będzie głównie na tym, by dobro które nabywają było sygnowane właśnie Twoim nazwiskiem, które stanowić będzie dla nich synonim jakości.
  • Silna marka osobista pomoże Ci w zdobywaniu nowych kontaktów i budowaniu relacji na gruncie biznesowym
  • Właściwe działania personal brandingowe, spowodują że każdy będzie chciał z Tobą pracować i angażować się w podejmowane przez Ciebie projekty.

Brzmi świetnie, prawda? Jednak zanim zaczniesz zbierać plony swoich działań, najpierw musisz włożyć w nie trochę pracy. Aby było Ci łatwiej przedstawię Ci kilka moich sprawdzonych wskazówek dotyczących budowania marki osobistej.

Zacznijmy od przejrzenia naszego profilu i usunięcia nie potrzebnych rzeczy. Stare zdjęcia z imprezy czy śmieszne grafiki dodane lata temu teraz mogę nie być nam potrzebna a czasami mogą się okazać szkodliwe dla naszego wizerunku. Patrząc na swój profil zadaj sobie pytane czy wzbudzasz zaufanie u osób które wchodzą i oglądają twój profil. Postaw się na miejscu osoby która cię nie zna i widzi tylko to co im przedstawisz albo poproś kogoś ze znajomych aby go ocenił.

Musisz pamiętać że zanim przekonasz kogoś do projektu w którym działasz musisz go przekonać do siebie. Warto również zrobić research wpisując w wyszukiwarkę swoje imię i nazwisko. To najprostszy sposób, aby sprawdzić co „mówi” o nas Internet. Jeżeli w wynikach wyszukiwania pojawią się nieprzychylne materiały na nasz temat, postarajmy się „zatrzeć ślady”, a jeżeli to możliwe – usunąć nieaktualne konta w portalach społecznościowych lub oznaczenia na zdjęciach znajomych.

Ok skoro wiem już czego unikać i co zrobić żeby nasza historia w Internecie wyglądała lepiej przejdźmy do tego jak ją budować i od czego warto zacząć.

Na początek postaraj się ustawić odpowiednie zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, pamiętaj że jest to twoją wizytówką i właśnie te dwie grafiki wszyscy widzą na początku. Jeżeli chodzi o zdjęcie dobierz takie gdzie dobrze cię widać i jest dobrej rozdzielczości oraz pasuje do branży w której działasz ( zdjęcie z siłowni nie pasuje to profilu maklera czy marketera i na odwrót zdjęcie w garniturze średnio pasuje do trenera personalnego)  dodatkowo możesz zadbać o to żeby nie było na niebieskim tle gdyż wtedy będzie mało widoczne patrząc na kolorystkę FB.

Teraz zdjęcie w tle zastanów się jak możesz je połączyć z branżą w której działasz jednak nie ustawiaj zdjęcia produktów czy reklamy firmy takie coś pokaże że jesteś nastawiony/a na sprzedaż a nie o to chodzi. Warto ustawić jakąś grafikę z hasłem które pasuje do ciebie lub cytatem który lubisz i często do niego wracasz. Dodatkowo pomyśl o informacjach które będą widoczne po kliknięciu w każde z tych zdjęć. Jeżeli chodzi o profilowe warto opisać siebie kim jesteś czym się interesuje itp. Po kliknięciu w tło mogą być zawarte informacje o Twojej karierze biznesowej czyli czym się zajmujesz, jakie masz cele, co skłoniło cię to podjęcia działania w tym a nie innym kierunku, jakaś twoja historia. Nie musisz pisać całego swojego życiorysu ujmij to w paru zdaniach tak żeby ludzie cię poznali ale nie znudzili się czytaniem.

Ok mamy już ustawione pierwsze rzeczy na naszym profilu teraz skorzystajmy z tego co daje nam portal i ustawmy resztę informacji o nas jak np.: wykonywaną prace, firmę, oraz linki do naszych stron www lub fanpage wtedy ludzie prosto z naszego profilu mogą wejść w miejsca które udzielą im informacji biznesowych.

Kolejnym krokiem będzie obmyślenie treści które będziemy dodawać. Trzeba pamiętać, że nie chodzi tylko o reklamę biznesu czy produktów lecz także dawanie wartościowych informacji w ramach postów, wpisów, filmów czy zdjęć. Tutaj wszystko jest zależne od tego w jakim kierunku chcesz kształtować swój wizerunek. Jeżeli działasz w marketingu sieciowym to oczywiście możesz pokazać produkt z którego jesteś zadowolony oraz jego recenzję czy opis ale warto też pomyśleć o takich rzeczach jak samorozwój. Dodawaj różnego rodzaju cytaty, szkolenia, artykuły z branży staraj się pokazać ludziom że oprócz biznesu z tobą skorzystają też na treściach które publikujesz niech każdy twój past wnosi coś nie zapomnij jednak o pokazaniu swojego życia zdjęcia z wyjazdów, spotkań, szkoleń czy po prostu z dnia codziennego też są mile widziane gdyż pokazują jak żyjesz na co dzień a nie to że tylko pracujesz.

Kreując swoją markę pamiętaj pozostać sobą! Pokazuj to co cię interesuje lecz zawsze przemyśl dwa razy co dodajesz lub co piszesz i nie zapomnij że emocje są tutaj najgorszym doradcą. Często możesz spotkać się z hejtem lub nie korzystnymi komentarzami wtedy najlepiej dwa razy przemyśleć czy warto odpisywać gdyż możesz wdać się w niepotrzebną wymianę zdań która ci zaszkodzi.

Jeżeli prowadzisz już swój profil i starasz się wyrobić swoją markę pamiętaj o systematycznym dodawaniem postów tak żeby ludzie widzieli co się dzieje u ciebie i wiedzieli że jesteś aktywny/a a nie publikujesz tylko jak ci się chce. Możesz traktować swoje profile w mediach społecznościowych jako działania marketingowe które z czasem mają wyrobić ci stanowisko eksperta w danej branży.

Mam nadzieję, że dowiedziałeś się czegoś ciekawego oraz masz już pomysł na siebie w sieci. Jeżeli chcesz być na bieżąco polub naszą stronę lub zapisz się na listę i odbierz książkę ! Już nie długo przedstawię ci jak tworzyć angażujące i fajnie wyglądające treści w mediach społecznościowych.

admin

1 comment so far

Malgorzata Posted on8:37 am - Sie 26, 2018

Bardzo dobry wstep do szkolenia czekam na nastepne